måndag 16 juni 2014

Sitt

Morgonträning med bl a sitt på agendan... Känns riktigt bra att kunna träna med båda grabbarna som tanken var från början. 

Det har blivit mycket kursande för mig och hundarna i vår. Nu plockar jag godbitarna från alla kurser och försöker få till träningen så att det passar oss som ekipage. Det har varit givande kurser på olika sätt och jag tycker att jag har sett resultat på framförallt Kola. Mycket bättre kontakt och lydnad, men vi har inte kommit till träning med fågel än. Som tur var har vi tid kvar att träna på innan det blir dags för det i höst. 

Kvicks avlämningar vid apportering ser också ut att ha lossnat. Finns hopp! Siktet är inställt på nybörjarklass A till hösten för både Kvick och Kola. Kvick måste dessutom klara av vattenproven, som Kola redan är godkänd sedan tidigare på. Något mål måste jag ha med träningen och de känns rimliga, men vi får se hur långt vi har kommit när det närmar sig anmälan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar