måndag 30 december 2013

Lösträning

På dagens rehabpass fick jag klartecken att börja lösträna Kvick! Äntligen! Jag har tyckt att han har varit lite stel senaste veckan, men sjukgymnasten kände igenom honom och kunde än en gång lugna en nojig matte. Det sitter bara i musklerna, rörligheten i lederna var bara bra. Det ser ljust ut för Kvick! Lösträningen kan börja så snart snön kommer och ger ett bättre underlag än ishalkan. Och min förkylning har gett sig, eftersom jag måste springa med honom i koppel inledningsvis. Precis som med Kola ska vi träna övergång trav/galopp, skritt/galopp, stoppar från trav/galopp etc. Jag lär få vad jag gör, men härligt att vi har kommit över den värsta tröskeln nu. Om bara ishalkan kunde ge med sig snart! Verkligen inget väglag för rehabilitering. Min förkylning ger sig nog före ishalkan som det verkar... 

Känns i alla fall bra att kunna börja det nya året med att lösträna Kvick och se fram emot "riktig" hundträning igen med både Kvick och Kola. 2013 har minst sagt gått i rehabens tecken. Nu hoppas vi på ett gott, nytt och bättre år 2014!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar