måndag 9 december 2013

Fotvärmare och frihet

Det kan vara både väldigt stora och riktigt små saker som kan göra en lycklig ibland. 

"Det stora" som gjort mig lycklig nu är att Kola fick "OK-stämpel" vid återbesöket på rehaben förra veckan. Jag kommer naturligtvis att behöva ha fortsatt koll på hans rygg och bakben, men Kola är att betrakta som en frisk hund nu. Underbart!! Vi har hunnit med en sparktur innan kylan slog till. Härligt att kunna göra något annat än bara rehab!

Kvick har också gått framåt på rehaben och travar på fint i treadmillen. Trots att tiden på travintervallen förlängts och hastigheten ökats har det gått fortsatt väldigt bra (peppar, peppar!).

Hemma har jag och Kvick gått i snön upp till en halvtimmes turer. Hmm, gått? Mer skuttat, rusat och röjt för Kvicks del... Vi passar samtidigt på att träna lite sitt, linförighet, inkallning m m för aktivering. Det märks att Kvick är betydligt mer nöjd och avslappnad efter våra promenader numera.  

I och med att rehaben går bra och att han får göra av med mer energi har det gått att ge Kvick mer spelrum inomhus. Jag har bl a byggt in buren med ett antal kompostgaller för att låta Kvick vara nära oss när vi är i vardagsrummet. Känslan av att känna en varm, avslappnad, nöjd Kvick ligga under soffbordet på mina fötter är svår att beskriva. Det var i alla fall en varm, avslappnad och nöjd matte som satt i soffan... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar