fredag 18 oktober 2013

Kvick och Kola

Jag slipper boka två rehabtider åt gången! Kola har fått "frisedel"! Äntligen!!! Efter sju månaders rehabträning och 30 rehabpass...  Nu är det fortsatt träning hemma som gäller och återbesök om två månader. Vilken glädje! Och vilken arbetsseger! Jag kan inte säga att det har varit lätt. Det är inte helt över än, men vi är en väldigt god bit på väg. Känns som att vi har kommit över den värsta tröskeln i alla fall. Kola "testar" sina knän dagligen och än så länge har de hållit bra. Peppar, peppar..

Kvick har haft sitt första rehabpass efter senaste operationen i torsdags. Han har läkt som förväntat och rörligheten i båda frambenen var bra. Skönt! Var lite orolig att han skulle ha stelnat till mer i höger led. Lite varm och svullen i leden efter operationen, men inget onormalt. Han är ordinerad fortsatta korta promenader på 5-10 min på mjukt underlag och vi ska lägga till balansövningar på luftmadrass. Känns bra att göra något mer aktivt. Frustrerande att bara vila honom. Gäller nog oss båda...

Förutom rehabträning försöker jag träna sitt, kontakt och inkallningssignal så gott det går med Kvick. Jag vill försöka ta tillvara tiden och grundlägga lydnaden. Tyvärr får jag inte det lugn i sittandet som jag vill ha när jag har en högexplosiv understimulerad jaktcocker på 6 månader i kopplet. Vill samtidigt inte vänta med träningen tills han kan vara lös igen flera månader bort i tiden. Känns som att "tåget" har gått då... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar