söndag 6 oktober 2013

Artroskopi och rehab gånger två

Det har gått fyra dagar sedan Kvicks artroskopi av höger armbåge. Både positivt och negativt besked kan man säga. Positivt att leden såg helt fin och oskadd ut, ingen inflammation, skadat brosk eller lösa benbitar. Negativt att det onda i hans högra armbåge finns kvar och inte är åtgärdat eftersom det inte fanns något att åtgärda. Strömsholm tror att Kvick har överbelastat sin högra armbåge på grund av sina problem med vänster. Nu står vårt hopp till rehab att få honom på benen igen.

Som tur var verkar Kvick inte nämnvärt besvärad efter operationen. Här är en film av Kvick två dagar efter artroskopin av höger och fyra veckor sedan vänster opererats:


Kolas rehab går framåt och jag känner att vi har kommit över en tröskel. Han får springa lös 15-20 minuter i terräng och klarar det bra. Han börjar vara välmusklad, men kondition och lydnad måste vi jobba vidare med. Filmade honom idag i skogarna utanför Rosvik:

 

Känns som att jag har bosatt mig på rehabavdelningen på Gammelstads Djursjukhus. Nu är jag tvungen att boka in dubbla tider varje gång, en för Kola och en för Kvick. Hemma är huset belamrat av pilatesbollar, viktmanchetter, dubbelbollar, Back-on-Track täcken mm. Åh, vad jag längtar efter att kunna ha dummisar, fågelvingar och "riktiga" träningssaker liggande redo för att användas. Men det kommer väl förhoppningsvis någon gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar